tisdag 19 januari 2010

Test av ny GPS

När jag körde Tuareg rallyt 2008 så hade jag en Garmin 60 CSx GPS monterad på styret. Inklusive fäste vägde GPS:en ca 300 gram.
Väl nere på rallyt så blev vi mycket avundsjuka på engelskmännen som hade Garmin Foretrex 201 på sina cyklar. Jag blev så sugen att jag nu har införskaffat mig en till årets Tuareg rally. Foretrex 201 väger endast 78 gram inklusive fäste. Den har dessutom inbyggt batteri vilket gör att man slipper mata den med ström får motorcykeln. Vilket är bra eftersom det är en sak mindre som kan gå fel.

Som jag skrev tidigare så ska jag köra Vasaloppet varje år till dess att jag finns med i resultatlistan i Novemberkåsan. Jag börjar därför få lite ångets över att jag bara har kört tre mil totalt på skidor fram till nu. Att kombinera skidåkning med GPS test kändes därför naturligt. Det blev 5km i skidspåret och GPS:en ser ut att ha fungerat bra. Nu återstår bara att lära sig hur den fungerar så att jag kan navigera rätt nere i öknen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar