fredag 15 januari 2010

Motorcykel med fläkt inköpt

Har varit uppe hos min hovleverantör karlströmsmotor och köpt en ny KTM 530 Sixdays -09 till Tuareg rallyt 2010. Eftersom Sixdays versionen har fläkt monterad orginal så tyckte jag det var värt att slå till på Sixdays versionen. Ett av misstagen jag gjorde när jag körde Tuareg rallyt 2008 var att inte ha en monterad fläkt. Detta kostade mig mycket sveda och värk eftersom jag fick gå upp för flera sanddynor bara för att cykeln tappade effekt när den började koka. I år blir det monterad fläkt och dessutom hade jag tänkt att montera en brytare så att jag kan tvinga igång fläkten inför tuffare passager.



Karlström hade ett bra paketpris på cykel och Akrapovic system så då slog jag till på ett system för att få lite mer effekt.

Min förhoppning är att det ska göra susen med lite mer effekt i sanddynorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar