söndag 24 januari 2010

Skidträning och test av hjälmkamera

För att kunna göra riktigt bra filmer från Tuareg rallyt så funderar vi på att införskaffa hjälmkameror. Det skulle vara riktigt kul om vi kunde klippa in lite avsnitt från själva körningen i våra dagliga rapporter från rallyt. För att testa lite hjälmkamera så lånade jag en kamera lagom till dagens skidträning. Jag lånade en äldre kamera av typen ATC2K Action Camera.

När jag titta på resultatet så konstaterade jag att kombinationen av hjälmkamera och skidåkning inte blir så bra. Stakningen gör att bilden flyger upp och ner och det blir heller ingen större fartkänsla om man håller min fart på skidorna. Jag tog därför detta som ett tillfälle att lära mig lite mer av iMovie som jag hade tänkt att använda för mina rallyfilmer. Testade lite ljudfunktioner och teman. Det blev ett tema som gör att filmen ser gammal ut.

Det blev i alla fall två mil på skidor så nu är den totalt träningsmängden inför Vasaloppet uppe i fem mil.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar