torsdag 28 januari 2010

Frukost och middag är fixad

När jag körde Tuareg rallyt 2008 så var det ca 25% av alla deltagare som bröt tävlingen på grund av problem med magen. För att undvika detta så har jag sett till att bli helt självförsörjande på mat.


Det blev ett besök på addnature.com och frystorkad mat från Real turmat. Till frukost blir det frukostblandning och till middag allt från spaghetti bolognese till kyckling gryta. Det kanske låter ganska gott men det smakar nästan samma av allt. För att få ner maten så har jag med mig en burk Grillkrydda.

För att få till en middag så värmer man bara lite vatten och häller i påsen. Rör om och låter den stå i några minuter. Sedan är det bara att avnjuta måltiden.

Eftersom hela landet känns som en smittohärd så har jag tagit Dukoral mot magsjuka orsakad av kolera. Jag kommer också att använda Trevis under rallyt för att håla magen i form. Jag kommer också tvätta händerna med sprit så fort jag få chansen och innan varje måltid. Om olyckan ändå skulle vara framme så finns det Imodium plus i bagaget att ta till om det skulle behövas.

Det känns som jag har gjort det som går för att undvika magproblem men finns det någon som har andra tips så är jag tacksam.

2 kommentarer:

  1. resorb kan vara bra mot vätskeförlust om du trots allt åker på spysjukan.

    SvaraRadera