tisdag 16 mars 2010

Tuareg rallyt dag 2 avklarad

Första dagen av turaeg rallyt gick riktigt bra. Vi körde 40 mil genom från Nador i norra Marocko ner till Missor. På vägen ner till Missor passerade vi två enduro-partier och en specialsträcka. Enduropartierna var ganska utmanande vilket passade mig fint. Många medtävlande är nog mer vana att köra grusväg än i enduroskogen. Jag fick se många som knuffade cyklar både här och där. Första delen av specialsträckan var en snabb Dakar-sträcka och andra delen var mer enduro. Efter första dagen ligger jag nu på en 10:e plats, vilket jag är mycket nöjd med.



Andra dagen gick från Missor ner till Mersoga och var också ca 40mil. Idag var det två specialer och ett enduroparti. Många riktigt snabba partier där motorcykeln verkligen fick ge allt. Lite enklare enduropartier idag vilket inte gynnar mig direkt. Dagen avslutades med 5km riktigt roligt körning i riktiga sanddynor. Har ännu inte fått resultatet från dagen etapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar