onsdag 17 mars 2010

Dag 3 av Tuareg-rallyt avklarad.

Dag två gasade jag ordentligt och kom in på en 4:e plats. Totalt efter dag ett och två ligger jag nu på en 6:e plats.



Dag tre av Tuareg-rallyt gick runt Mersoga. Vi fick prova på fyra olika typer av öken. Allt från 70meter höga sandynor till slät sten öken. Mjuka stora sanddynor är riktigt klurigt att köra i eftersom formen på dynorna är så oregelbundna. Man måste vara riktigt försiktig så man inte kör utför ett stup på 10meter. Samtidigt måste man ha tillräckligt med fart för att inte köra fast. Idag hade vi dock ett litet missöde där vi tappade varandra i spåret och förlorade ca 30 minuter. Jag misstänker att jag kommer att droppa i resultatlistorna efter dag 3 men resultatet kommer först i morgon.

I morgon väntar "Kungs dagen", den längsta och jobbigaste dagen på hela rallyt. När jag körde rallyt 2008 så var jag helt slut när jag gick i mål efter dag 4. Jag låg på marken och grinade i 30 minuter innan jag gjorde något annat. Läkare tillkallades och dom konstaterade att jag var överhettad efter en hel dag i sanddynorna med solen rakt upp. Jag hoppas att jag har lite bättre rutin på sandkörning nu och att morgondagen ska gå lite bättre än förra gången. Det stora problemet jag hade förra gången var att hojen kokade i tid och otid. Jag har hittills inte haft några problem med detta och hoppas slippa kokning i morgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar