tisdag 2 mars 2010

Halvvasan avklarad och hojen bänkad

Halvvasan blev en ganska jobbig tillställning. Min hals kändes ganska bra innan start men kylan tog hårt på halsen och nu har det blivit mycket sämre. Resultatet blev i alla fall 3:44:41 vilket var 8 minuter bättre än förra året så med tanke på hälsan så måste jag nog vara nöjd

Nu hoppas jag på att halsen ska bli bättre så att jag kan vara med i vasaloppet på söndag.

På vägen hem från halvvasan så hämtade jag hem min 530 från bänkning. Det blev en hel del justeringar och ca 10 hästkrafter mer på bakhjulet.

De blå linjerna är hästkrafter och vrid på hojen när den kom in och de röda är som den blev när den var klar. Graferna är normerade mot varandra och dessutom är hojen optimerad för öken så under rallyt kommer det att vara ytterligare några hästkrafter att spruta sand med. Skulle man optimera hojen maximalt i kyliga Sverige så skulle den gå riktigt dåligt nere i Afrika på rallyt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar