onsdag 8 september 2010

Dakar 2011 är fullt

Organisationen har meddelat att Dakar rallyt är fullt för MC och quad. Det innebär att det nu är 200 motorcyklar som kommer att starta 2011 års Dakar rally.

Jag har också fått definitivt besked om att båda hojarna kommer att kunna levereras den 15:e september. Jag har två stycken Husaberg FE 450 2011 på gång men jag börjar fundera på om jag inte behöver tre hojar. En hoj ska kittas för Dakar och en ska skruvas ner i molekyler och tas med som reservedel. Frågan är då vad jag ska träna på från november till januari eftersom båda hojarna ska skeppas till Argentina.

Jag kan ju köra vidare på min gamla KTM 250 även om det inte är idealiskt. Ytterligare en Husaberg FE 450 kanske inte heller är idealiska att köra kåsan på. Samtidigt behöver jag också lära mig den nya Husaberg hojen och hur man fixar den om något går sönder. Jag är van att köra KTM 250 så jag behöver också lite tid att ställa om körstil till 450. Måste ta definitivt ta ytterligare en funderare på hojvalet men det lutar nog åt en tredje husa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar