söndag 7 februari 2010

Matilla Ski Marathon

Idag körde jag Matilla Ski Marathon och det blev 4,2 mil på och 3:43. Jag passade också på att testa Spot trackern som jag har tänkt använda på Tuareg rallyt.

Jag ska försöka få till det så att man kan se live på denna sida var jag är under rallyt. Det kommer att bli en karta som uppdateras var 10:e minut under de dagar som rallyt pågår. För att testa hur det fungerar så har jag fått låna en demo tracker av kajaktiv. Trackern använder GPS för att spåra vart jag är och sänder sedan tillbaka en signal till SPOT satellit systemet.

Efter dagens 4,2 mil på skidor så är jag nu uppe i totalt 9,2 mil. Det känns ju ganska bra att totalen nu i alla fall är längre än Vasaloppet.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat, 49 min per mil över 42 km med bara 50km i benen tyder på bra allmän kondition.

    Mikael

    SvaraRadera
  2. Tack, Utöver allmänkonditionen fick jag ta fram en stor portion vilja.

    SvaraRadera