tisdag 9 februari 2010

Hasplåt med vattentank

Träningsvärken efter söndagen skidtävling vill inte riktigt ge sig. Resultatet i tävlingen blev dock inget vidare bra så nu måste det hårdtränas på riktigt. Jag tog därför ett en mils skidpass på värmdövallen i kväll. Så nu är jag uppe i 10,2 mil skidor inför Vasaloppet.


Som en säkerhetsdetalj när man kör Tuareg rallyt så måste alla ha med sig två liter nödvatten när man kör tävlingen. När jag körde Tuareg Rallyt 2008 så hade jag vatten fastsatt under bakskärmen och i luftburken. Tyngdpunkten på vatten blev dock för hög och hojen kändes nästan vinglig. Denna gång så har jag därför skaffat en hasplåt med inbyggd två liters vattentank.

Fjädringen på hojen är också inlämnad till Kumlins för handpåläggning. Större tank och nödvatten gör att fjädringen behöver bli lite hårdare för att funka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar