söndag 4 december 2011

Detta äter jag en tävlingsdag i Dakar

Jag är riktigt dålig på att äta under en tävlingsdag. Äter jag fast förda innan jag tar ut mig så blir jag helt seg och kan inte fokusera. Därför lägger jag upp det så här:

Börjar dagen med en lätt frukost, Flingor mjölk och en liten macka och jos typ.

Efter frukost så äter jag ingen fast föda förrän efter målgång så den sista specialsträckan. Fram till målgång på specialen så dricker jag ca 5 liter Fairing Energy Booster vilket ger mig drygt 2000 kcal energi.

När väl specialsträckorna är avklarade så har jag med mig lite olika typer av bars som jag äter på transporten till depån. Den sträckan kan vara upp till 70mil så här behöver man äta lite för att ta sig i mål och det gör inte så mycket om man blir lite seg.

Väl inne i depån på eftermiddagen/kvällen så äter jag allt som jag kan få ner. Jordnötter, mat, bars m.m. Så mycket kalorier som möjligt. Enligt min pulsklocka så gör jag av med ca 11 000 kcal per dag vilket inte går att få i sig med normal kost. Detta betyder att jag äter allt jag kommer över och ändå kommer jag att tappa ca 5kg på resan mot Lima.

Min nya favorit bar är för övrigt den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar