lördag 29 oktober 2011

Test av depåtält för Dakar

Inför Dakar så har jag köpt upp mig på två sycken "två sekunders" tält som jag och Calle ska sova i depån. Förre året testade vi tälten för första gången i depån och då visade det sig att alla tält var trasiga. Vi lappade ihop dom så att det funkade under rallyt men den här gången testar jag tälten innan vi åker ner.


Tältet tar två sekunder att sätta upp så det är ganska smidigt att ha om man kommer in lite sliten efter några mil på hojen. Dessvärre är det lite klurigt att fälla ihop men det blir ju Calles problem. För en normalbegåvad tar det ca 30 sekunder att fälla ihop och jag återkommer med en rapport om hur lång tid det tar för Calle.

2 kommentarer:

  1. Är årets sträckning tuffare eller lättare än den tidigare som gått mellan Paris/Lissabon - Dakar?

    SvaraRadera
  2. Hmmm. Har svårt att bedöma om det är tuffare nu än tidigare. Jag har ju bara testat en gång tidigare och då gick rallyt i Argentina och chile. Det jag har testat tidigare är Tuareg rallyt i Marocko och där är sanddynorna mycket enklare jämfört med Argentina men det säger ju inte så mycket om helheten.

    SvaraRadera