tisdag 16 augusti 2011

Avspark för höstens hojträning

I helgen gick avsparken för höstens hojträning. Jag var nere i Växjö och körde Augustistafetten. Tävlingen är en fyra timmar lång lagtävning i enduro. Det fick vara upp till tre deltagare per lag. Själv ställde jag naturligtvis upp i Dakar klassen som innebar att man kör alla sträckor själv :-). Eftersom det var en tävling i "lätt" enduro så tyckte jag det kändes som en bra tillfälle att komma igång med körningen.


Det största problemet under hela dagen fick jag redan innan start. För ett otränat öga ser hojen helt ok ut.


Tittar men lite närmare så ser man att styret håller på att lossna. Problemet löste sig dock ganska snabbt när jag fick låna ett fäste till styret av en hjälte som hade med sig en extra hoj till tävlingen.


Väl ute i spåret så kändes min avsaknad av hojträning ganska tydligt. Spåret var fint och inte ett surhål så långt man kunde se. Jag startade dock i ett ganska lugnt temp och rullade igenom tävlingen utan större problem men något vidare tempo var det inte tal om.



Detta är inte in kamera men här ser ni hur ett varv såg ut.

Axelskadan som jag drog på mig i Dakar ställde inte till några större problem så nu är det bara att börja ladda på riktigt inför Dakar 2012.

Kondition, Teknikträning, Enduro och Cross står på schemat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar