måndag 7 februari 2011

Återbesök på SÖS

Idag var det dags för återbesök på SÖS exakt en månade efter min vurpa i Dakar rallyt.


Det har helt klart blivit mycket bättre i axeln nu jämfört med när jag kom tillbaka till Sverige. Jag kan lyfta och röra armen i alla lägen. Om jag försöker ta en Cola burk och lyfta runt så går det dock sämre. Styrkan finns inte i armen för att lyfta runt den och det gör riktigt ont att försöka.

Min första diagnos löd att muskeln mellan skulderbladet och baksidan på bröstkorgen var krossad. De läkare jag träffade idag misstänkte också att axelmuskeln var trasig. Jag berättade att jag redan hade gjort en magnetröntgen i Chile men de var lite osäkra på kamerans/läkaren kvalitet så de ville att jag skulle göra en ny magnetröntgen här i Sverige. Sista ordet är alltså inte sagt i frågan om vad som egentligen är trasigt.

Att Vasaloppet blir inställt är nu definitivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar