söndag 21 november 2010

Novemberkåsan 2010

Då var novemberkåsan över för i år. Dagen började med en ordentlig förkylning och jag hade faktiskt tankar om att inte ställa upp alls. Hojen var ju dock på plats och fina endurospår fanns framför fötterna så jag bestämde mig för att ställa upp.


Vädret var -1 grad och lätt snöfall. Lagom mycket snö för att det inte skulle gå att använda glasögon.


Innan start tog jag en Alvedon och en Ipren för att komma i form. Det funkade faktiskt ganska bra. Eftersom jag var lite krasslig så tog jag det riktigt lugnt och rulla igenom dagsetappen utan större problem.


Detta var fjärde gången jag ställde upp i novemberkåsan och detta var den enklaste banan av de jag har sett. Egentligen fanns det bara två riktiga svårigheter på hela varvet.

På natt etappen började dock problemen på riktigt. Jag kände redan på det första specialprovet att krafterna inte riktigt fanns kvar. På första riktigt sträckan körde jag runt i underställ, kroppsskydd, crosströja, väst och täckjacka. Efter sträckan rullade jag frysande in i depån med feber. Det vara bara att kasta in handduken och återkomma nästa år.

Hojen och ljusen funkade i alla fall bra. Jag körde med tre xenonljus och det funkade fint. Problemet fanns enbart på min sida av styret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar