lördag 15 maj 2010

Fysträning pågår

Förberedelserna inför årets Novemberkåsa har börjat men en seriös satsning på fysträning. Jag har nu kroknat på nattetappen tre år i rad och det behövs helt enkelt bättre fysik för att ta sig i mål. För att inte upprepa samma sak även i år så har jag tagit hjälp av sport support center för att komma i form.


Jag kommer att börja med en djupanalys av min fysiska förmåga för att sedan ta fram ett träningsprogram inför kåsan. Just nu har jag börjat djupanalysen med en nollmätning av konditionen. Testet gjordes genom att man springer på löpband med ökande motstånd och tar ett blodprov var 4:e minut för att mäta mjölksyranivå. Resultatet blev en syreupptagningsförmåga på 48,7 ml/kg/min. Jag ska nu under 6veckor köra lågintensiv träning med en puls runt 140 och träningspass som varar i ca 2 timmar. Efter den lågintensiva träningsperionden så ska konditionen mätas igen och en högintensiv period börjar.

Jag hoppas att det ska bli lite mer inspirerande att löpträna om man kan få resultatet svart på vitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar